پیشگیری از بروز صدمات ورزشی در بچه ها
باشگاه کاراته امیر سر لشکر شهید علی احمدلو استان قم Karate clubs in the Major Jeneral martyr Ali Ahmadloo Qom Province

چه عواملی باعث بروز صدمات ورزشی در بچه ها می شود؟
بچه ها به دلایل مختلف در معرض صدمات ورزشی قرار دارند. بچه ها ، بویژه بچه های سنین کمتر از 8 سال دارای استقامت جسمانی کمتری هستند و همچنین زمان واکنش پائینتری در مقایسه با افراد بزرگسال دارند چرا که آنها هنوز در حال رشد و تکامل هستند .
علاوه بر این ، بچه ها با سرعت های متفاوتی رشد می کنند . اغلب یک تفاوت چشمگیر در قد و وزن بچه های هم سن و سال دیده می شود و هنگامی که بچه ها با جثه های مختلف با یکدیگر بازی می کنند خطر بروز صدمات هم افزایش پیدا می کند .
هر چه که بچه ها بزرگتر و قویتر می شوند ، پتانسیل بروز صدمات هم افزایش پیدا می کند چرا که میزان نیروهای به کار رفته در حین فعالیت افزایش پیدا می کند . مثلاً ، یک تصادف و برخورد بین دو بازیکن 8 ساله فوتبال گل کوچک که هر کدام 65 تا 70 پوند (30 یا 32 کیلوگرم) وزن دارند مسلماً نیروی کمتری در مقایسه با دو بازیکن 16 ساله ، 200 پوندی (91 کیلوگرم) تولید می کند .
همچنین بچه ها نمی توانند میزان خطر یک فعالیت خاص را مثل بزرگسالان تشخیص دهند. بنابراین این احتمال وجود دارد که بدون دانستن خطر یک فعالیت ورزشی ، بچه ها خود را در معرض صدمات مختلف قرار دهند.

چگونه می توان از صدمات ورزشی جلوگیری کرد؟
با استفاده از چند نکته راهنمای ساده می توانید از بروز صدمات ورزشی برای بچه های خود پیشگیری کنید:
- استفاده از تجهیزات مناسب :
این مهم است که فرزندانتان از تجهیزات و لوازم مناسب ایمنی که مناسب با جثه آنان است ، استفاده کنند ، مثلاً ، بچه ها باید برای انجام ورزش بیسبال ، سافت بال ، دوچرخه سواری و هاکی از کلاه ایمنی استفاده کنند. همچنین باید در هنگام اسکیت سواری و یا راندن اسکوتر و این لاین اسکیت هم از کلاه ایمنی استفاده کنند. برای انجام ورزشهایی که از راکت استفاده می کنند و همچنین بسکتبال ، نیاز به استفاده از لوازم محافظ چشم ، دارید. از مربی فرزندانتان در خصوص لوازم ایمنی از قبیل کلاه ایمنی ، کفش مناسب ، محافظ دهان (لثه) و انواع دیگر لوازم محافظ سوال کنید.
لوازم محافظ باید مورد تایید سازمانهای ورزشی باشند. مثلاً ماسکهای صورت در ورزش هاکی باید به تایید شورای تجهیزات استاندارد هاکی (HECC) یا انجمن استاندارد کانادا (CSA) برسد. کلاه های ایمنی برای دوچرخه سواری دارای یک شماره تاییدیه از کمیسیون ایمنی محصولات برای مصرف کنندگان (CPSC) می باشند. همچنین تمام تجهیزات باید به طور مناسب نگهداری شوند تا ضریب اطمینان آنها حفظ گردد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:




ارسال توسط محمد احمدلو
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 478
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 486
بازدید ماه : 2431
بازدید کل : 642794
تعداد مطالب : 645
تعداد نظرات : 58
تعداد آنلاین : 1


استخاره با قرآن
استخاره با قرآن







اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

دريافت كد دعاي فرج

Google



در اين وبلاگ
در كل اينترنت
کد جستجوگر گوگل